Utrzymanie dobrej formy w starszym wieku

Utrzymanie sprawności fizycznej w miarę starzenia się jest ważne dla prowadzenia długiego, zdrowego życia. W miarę starzenia się organizmu kości stają się słabsze, przez co są bardziej podatne na złamania. Dbanie o kondycję fizyczną pomaga utrzymać mocne kości, a organizm może szybciej wrócić do zdrowia po kontuzjach. W tym artykule znajdziesz kilka świetnych pomysłów na utrzymanie sprawności fizycznej do późnych lat życia.

A może joga?

Jeśli chcesz poprawić swoją kondycję za pomocą jogi, wykonuj ćwiczenia i pozy jogi na twardej powierzchni. Ćwiczenie na miękkiej podłodze może prowadzić do urazów stawów i może wytrącić Cię z równowagi, co zmniejszy skuteczność Twojej rutyny jogi. W odwrotnej sytuacji, możesz położyć twardy, gładki materiał na miękkim dywanie, aby stworzyć idealną powierzchnię do jogi.

Jako populacja staliśmy się ogólnie rzecz biorąc leniwi. Jeśli samochód nas tam zabierze, w samochodzie idziemy. Dobra wskazówka fitness jest zrezygnować z kół i iść na piechotę. Być może trzeba iść do stacji benzynowej pół mili od hotelu po mleko, a następnie należy chodzić. Innym dobrym pomysłem jest zaparkować dalej w miejscach takich jak sklep spożywczy, i zmusić się do spaceru kilka metrów. To będzie dostać trochę ćwiczeń w gdzie wcześniej nie było żadnego.

Trener personalny pomoże

Świetnym sposobem, aby uzyskać dopasowanie jest skonsultować się z profesjonalnym trenerem personalnym. Wiele kulturystów mają swoje własne strony internetowe, gdzie oferują usługę, która daje możliwość płacenia, aby mieć własne konsultacje z nimi. Można uzyskać ich doświadczonych porad na temat diety i treningu rutyny.

Możesz pływać szybciej pracując nad elastycznością swoich kostek. Im bardziej elastyczne są Twoje kostki, tym lepiej będziesz w stanie poruszać się w wodzie. Elastyczne stopy i kostki będą działać jak płetwy, pomagając Ci ślizgać się w wodzie, co pomoże Ci pływać znacznie szybciej.

Jeśli chcesz uzyskać więcej luzem z ćwiczeń lub przejść trasę budowy ciała, może trzeba wziąć suplement białka. Suplementy białkowe są wykonane z serwatki, soi lub kazeiny. Dostarczają one białko do organizmu szybciej niż inne formy po strawieniu, ponieważ można je łatwo rozpuścić w wodzie lub innych płynach, do spożycia.

Uwaga na zagrożenia

Podnosząc ciężary nad głową, pamiętaj o napinaniu mięśni pośladków podczas każdego powtórzenia. To daje pośladkom świetny trening, a także zmniejsza ryzyko zranienia się przez złą pozycję. Taka pozycja pozwoli Ci być bardziej stabilnym, ponieważ stabilizuje kręgosłup.

Jeśli podróżujesz samochodem, wykorzystaj postoje na odpoczynek jako okazję do zdobycia odrobiny ćwiczeń. Może to być doskonałe miejsce, aby nabrać sił na kolejny etap podróży; weź krótki jogging lub idź na krótki spacer. Te czynności pomogą Ci poczuć się mniej sztywno i bardziej czujnie, dzięki czemu będziesz mógł kontynuować jazdę.

Jak stwierdzono na początku tego artykułu, utrzymanie sprawności fizycznej w miarę starzenia się jest ważne, aby żyć długo i zdrowo. Z wiekiem kości stają się bardziej kruche, co utrudnia powrót do zdrowia po urazach. Zastosuj porady z tego artykułu, aby pomóc utrzymać sprawność fizyczną w miarę starzenia się i zachować zdrowe i mocne kości.